Zgodnie z wczesniejszymi ustaleniami w dniach 13 i 14 grudnia br. mlodziez kl. IIa,b Publicznego Gimnazjum zaprezentowala Projekty Edukacyjne. Wg znawców przedmiotu metoda projektu to jedna z wielu metod ksztalcenia, inni natomiast uwazaja, ze jest to strategia postepowania dydaktycznego.
Jej niewatpliwe zalety polegaja na organizowaniu samodzielnej pracy, a jednoczesnie zespolowosci; przedstawiaja ogromne walory nie tylko w zakresie rozwoju umiejetnosci umyslowych i praktycznych uczniów, ale takze ich socjalizacji. Wywoluje wzmozona aktywnosc uczniów, a szkola staje sie dla nich w pelni atrakcyjna jako miejsce wyzwalania sil twórczych.
Nasi uczniowie nas nie zawiedli - wszystkie grupy przygotowaly prezentacje multimedialne, czesto wzbogacone komentarzem slownym oraz krótkim filmem, wystawa. Wykazali sie duza samodzielnoscia i innowacyjnoscia podczas realizacji projektów oraz umiejetnoscia dokonania krytycznej samooceny i wyciagania wniosków. ”Pierwszaki” mogly podpatrzec mozliwe rozwiazania na przyszlosc, ich starsi koledzy natomiast porównac wlasne rozwiazania sprzed kilku miesiecy.
Nawet jesli wszyscy nie zdobeda najwiekszej liczby punktów to i tak winni byc usatysfakcjonowani, bowiem zrealizowali pod opieka swych nauczycieli wybrane temat, przedstawili je we wlasciwym terminie, a publicznosc jaka sa rówiesnicy, kolezanki i koledzy z pozostalych klas, nagrodzila ich gromkimi brawami.
Gratuluje uczniom i ich opiekunom.