Na lekcjach j. polskiego nawet przy użyciu tekstów sprzed wieków można dyskutować o współczesnych wartościach. „Antygona” pojawia się w gimnazjum w kręgu tematycznym „Postawy życiowe i wybory moralne”.  Uczniowie klasy III a  podjęli się interesującego zadania – zorganizowania rozprawy sądowej, podczas której obrońcy, prokuratorzy oraz ich „klienci” – Antygona i Kreon, przy pomocy świadków mogli przedstawić swoje racje. Rozprawa miała dać odpowiedź na pytanie, kto miał rację – Antygona czy Kreon. Taka teatralna forma okazała się znakomitą lekcją argumentacji, nauką kultury dyskusji, pracy w grupach, przedstawienia lektury w inny, ciekawy sposób.  Okazało się, że lekcje j. polskiego mogą zainspirować uczniów, by w przyszłości wybrać się na studia prawnicze.

                                                                                                                                                              Jadwiga Harmak

 

dsc06602
dsc06602 dsc06602
dsc06606
dsc06606 dsc06606
dsc06609
dsc06609 dsc06609
dsc06615
dsc06615 dsc06615
dsc06629
dsc06629 dsc06629
dsc06634
dsc06634 dsc06634
dsc06604
dsc06604 dsc06604
dsc06644
dsc06644 dsc06644